Loading...

Ułatwienie dla firm – zewnętrzne firmy sprzątające

Jeszcze niedawno przyznanie się w rozmowie, że zarabia się jako sprzątaczka, było kwitowane drwiącym uśmiechem i pobłażliwym kiwaniem głową. Obecnie firmy sprzątające są nie tylko najszybciej rozwijającymi się przedsiębiorstwami na rynku, ale też oferują swoim pracownikom spore wynagrodzenie. Zarabianie jako niepopularna niegdyś sprzątaczka powoli staje się więc całkiem dochodowym zajęciem. A za wszystko odpowiadania zmieniająca się koniunktura rynku i wzrastające zapotrzebowanie na outsourcingowe usługi sprzątani biur. I to sprzątania nie tylko doraźnego, jednorazowego, wykonywanego raz na jakiś czas, ale regularnego i stałego utrzymywania czystości w przestrzeniach biurowych. Firmy sprzątające nie mogą więc narzekać na brak klientów biznesowych, zwłaszcza jeśli naprawdę przykładają się do swojej pracy i wykonują ją w sposób profesjonalny.

Ułatwienie dla firm – zewnętrzne firmy sprzątające

Sposób rozliczenia takiej usługi zwykle bazuje na abonamencie (miesięcznym, rocznym)

Możliwe jest też sprzątanie jednorazowe np. związane z generalnymi porządkami po remoncie lub przeprowadzce. Samo sprzątanie biur może też obejmować nie tylko powierzchnie stricte biurowe (open roomy, gabinety), ale i przestrzenie wspólne: kuchnie, łazienki, przebieralnie i szatnie, korytarze itp. Niekiedy usługa sprzątania jest połączona z jednoczesną dezynfekcją takich mieszczeń. Z punktu widzenia firmy korzystającej z tego typu usług ma ona same korzyści. Wynajmujący ponosi mniejsze koszty niż w przypadku zatrudniania własnych pracowników do sprzątania, nie musi też troszczyć się o zakup środków czyszczących czy higienicznych – wszystko to zrobi firma sprzątająca Warszawa. Wynajmujący posiada dodatkowo pełną kontrolę nad wykupioną usługą, może więc sprawdzać jakość jej wykonania, a w razie zauważenia nieprawidłowości ma prawo do zgłoszenia reklamacji.

Zewnętrzne firmy sprzątające to doskonałe rozwiązane zwłaszcza dla dużych biur, ale chętnie sięgają po nie też mniejsze przedsiębiorstwa

Te drugie wybierają jednak zwykle mniejszą częstotliwość sprzątania, np. raz w tygodniu, ponieważ nie mają aż tak rozległych potrzeb w tym zakresie. W obu przypadkach zyski praktyczne dla takich firm są jednakowe: oszczędność czasu oraz pieniędzy związana z outsourcingiem usług sprzątających.