Obecnie w Polsce obowiązują przepisy RODO, które nakładają na firmy obowiązek odpowiedniego przechowywania danych osobowych swoich klientów.
Każda firma, która w jakikolwiek sposób zbiera informacje o swoich klientach powinna informować o tym fakcie swoich klientów. Przykładowo dokonując zakupu w sklepie internetowym otrzymujemy informację iż nasze dane osobowe będą zbierane w celu umożliwienia zakupu w sklepie, ale także kontaktu sprzedawcy z klientem. Oczywiście regulamin powinien być przejrzysty, powinien dokładnie określać jakie podmiot przetwarza nasze dane. Musi znaleźć się tam kontakt do osoby zarządzającej danymi, która może także zmienić je w zależności od potrzeb. Osoby prowadzące sklepy internetowe muszą wiedzieć w jaki sposób przygotować tego rodzaju regulamin. Szczegóły znajdziemy na stronach ministerstwa, rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych weszło w życie w 2018 roku, ustanawiając jednolite standardy w całej Unii Europejskiej i regulując prawo o ochronie danych osobowych. Ma to na celu wprowadzenie jednolitych przepisów na terenie całej Unii Europejskiej. Obecnie kiedy kupujemy w sklepach internetowych na całym świecie, ujednolicone zarządzanie danymi jest bardzo dużym ułatwieniem.
Kupujący w sklepach internetowych mają wówczas pewność że ich dane osobowe są przechowywane w sposób prawidłowy.
Oczywiście nie można dopuszczać do ich wycieku, aby osoby nieuprawnione nie otrzymały informacji o naszej osobie. Mogą je wykorzystać w wielu celach, najczęściej będą to oferty reklamowe wysyłane na naszą skrzynkę pocztową. Jeżeli przestępcy uzyskali by zbyt dużą ilość danych mogli by ubiegać się o kredyt w banku. W przygotowaniu odpowiedniego regulaminu pomoże nam doświadczona kancelaria RODO, która wie jak dostosować tego rodzaju regulamin do naszych indywidualnych potrzeb. Wyciek danych mógłby skończyć się dla przedsiębiorcy różnymi konsekwencjami w tym finansowymi. Dlatego też należy zadbać o odpowiednia infrastrukturę jeżeli będziemy chcieli bezpiecznie przechowywać dane klientów.