Loading...

Co odróżnia kosmetyki profesjonalne od konsumenckich

Produkty przeznaczone do mycia lub pielęgnacji ciała są generalnie określane jako kosmetyki.

Niektóre przykłady takich produktów to kremy do twarzy, kosmetyki do makijażu, szampony, farby do włosów, pasty do zębów oraz dezodoranty. Konsumencki produkt do pielęgnacji skóry jest powszechnie dostępny w sprzedaży dla wszystkich zainteresowanych ich używaniem. Jednak kosmetyki klasy profesjonalnej czy medycznej zazwyczaj są dystrybuowane do gabinetów medycyny estetycznej czy salonów kosmetycznych, i dopiero tam polecane klientom przez specjalistów. Istnieją również marki, które sprzedają swoje produkty tylko licencjonowanym profesjonalistom od pielęgnacji skóry i tylko w gabinetach lekarskich możemy je kupić. Jednak niektóre z takich kosmetyków zajmują najlepsze miejsce na półkach na poziomie oczu klienta w specjalistycznych sklepach. Kosmetyki dostępne na rynku masowym są produkowane w bardzo dużych partiach i nie zawierają składników aktywnych, przynajmniej w takim stężeniu, aby faktycznie oddziaływać na skórę. Większość producentów dodaje także konserwanty, aby zapewnić długi okres trwałości.

Tam, gdzie przyniosłoby to korzyści terapeutyczne, wiele produktów dostępnych w powszechnej sprzedaży nie jest nawet opracowanych tak, aby przenikały przez barierę skórną.

Ponadto, ponieważ wielu konsumentów dokonuje samodzielnej diagnozy podczas zakupu produktów do pielęgnacji skóry, produkty te muszą mieć mniejsze ryzyko podrażnienia, aby chronić konsumenta w przypadku wybrania niewłaściwego produktu dla potrzeb swojej skóry. Osiąga się to poprzez dodanie mniejszej ilości aktywnych składników i większych wypełniaczy, tym samym zmniejszając wyniki działania, jednak jadwiga kosmetyki profesjonalne z pewnością zadowolą konsumentów. Kupując kosmetyk należy zawsze czytać etykiety, ponieważ składniki są wymienione w kolejności zawartości, od największej do najmniejszej. Jeśli więc aktywny składnik znajduje się dalej niż na piątym miejscu, jest to zazwyczaj niewielki procent i niewystarczający, aby uzasadnić jego działanie. Znajomość składników i receptur produktów jest niezbędna do uzyskania dostępu do ich prawdziwej skuteczności.